دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
رئیس سازمان هیئت و تشکل های دینی

حوزه/رئیس سازمان هئیت و تشکل های دینی از فعالیت بیش از ۵۰ هزار هیئت ثبت شد در کشور در ماه محرم و صفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید باباخانی، رئیس سازمان هیئت و تشکل های دینی امروز یکشنبه ۱۷ تیرماه در آیین معرفی و رونمایی کتاب «مقاومت و پیشرفت» ویژه هیئت‌های ماه محرم که در این سازمان برگزار شد، اظهارکرد: بیش از ۵۰ هزار هیئت در سراسر کشور در ایام ماه محرم به ویژه دهه اول این ماه به عزاداری می پردازند و سخنرانان و مبلغان می توانند مفاهیم آیات موردنظر را برای عزاداران توضیح دهند.

وی افزود: جمعیت قابل توجهی از هیئت های مذهبی و مخاطبان آنها و همچنین مسئولان هیات ها و مداحان می توانند این آیات را حفظ کنند و با مفاهیم این آیات انس بگیرند که در نتیجه به مرور زمان این آیات در زندگی جاری می شود.

حجت الاسلام باباخانی در معرفی این کتاب، گفت: این کتاب از سوی انتشارت تلاوت چاپ شده، است و این نوشتار به عنوان یک منبع کمکی برای برگزاری کرسی های تلاوت تدبری قرآن کریم در ابتدای جلسات عزاداری ایام محرم تهیه شده است و با محوریت ۱۰ قطعه از برخی سوره های قرآن با خط محتوایی مقاومت و پیشرفت، یک محتوای منسجم و کامل را به مخاطب ارائه می کند. برای هر قطعه توضیحاتی ذکر شده است. این توضیحات با توجه به ارتباط لفظی و ادبی آیات هر قطعه با یکدیگر و همچنین ارتباطی که هر آیه با مجموعه سایر آیات سوره دارد، استخراج شده که در واقع حاصل نگاه منسجم و متدبرانه به ساختار این سوره است.

وی به بخش های دیگری از این کتاب اشاره کرد و افزود: در بخشی دیگر از کتاب آمده است: با توجه به جنگ غزه که مقام معظم رهبری فرمودند «امروز مساله بزرگ دنیای اسلام مساله غزه است» و عملیات موفقیت آمیز وعده صادق که مصداقی از زندگی با آیه های قرآن کریم در کلان کشور بود و شاهد برکات آن بودیم، پرداختن به آیات قتال، جهاد، سنت ها و وعده های نصرت الهی در قطعیت پیروزی و تطبیقش با عملیات های طوفان الاقصی و وعده صادق بسیار موثر خواهد بود.

نخستین قطعه منتخب با عنوان «هستیم بر آن عهد که بستیم» به آیات ۲۱ و ۲۴ سوره احزاب اختصاص دارد. دومین قطعه شامل آیات ۳۵ تا ۳۷ سوره نحل است که به لزوم مرزبندی با ستمگر می پردازد. آیات ۴۶ و ۴۷ سوره نساء به عنوان سومین آیات محوری با عنوان قیام لله، هزینه دادن و ترک منافع شخصی، لازمه مقاومت مطرح شده است.

در مسیر مقاومت ناامیدی و سستی ممنوع، عنوان چهارمین قطعه تلاوت تدبری شامل آیات ۱۳۹ تا ۱۴۱ سوره آل عمران است؛ آیات چهارم تا هفتم سوره محمد با عنوان مقاومت، شرط نصرت الهی و پیشرفت به عنوان پنجمین قطعه محوری مطرح شده و آیات اول تا هفتم سوره عنکبوت به مقاومت به عنوان رکن غیرقابل حذف زندگی اختصاص دارد.

آیات ۴۵ و ۴۶ سوره انفال با عنوان وحدت و انسجام جامعه؛ ثمره و لازمه مقاومت و مبارزه، آیات ۹۴ تا ۹۹ سوره اعراف با عنوان مبارزه و مقاومت رمز پیشرفت و مقدمه ظهور، آیات ۱۷۶ تا ۱۷۹ سوره آل عمران به عنوان آینده تاریک جریان باطل و آیات ۱۶۹ تا ۱۷۳ سوره آل عمران به عنوان آخرین قطعه منتخب ماه محرم به عهد با امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ زنده بودن شهید و بشارت ها و امدادهای شهدا اختصاص دارد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha